fredag 30 januari 2009

Fortfarande ingen tv!

Fjärde dagen utan tv. På söndag ska det bli några plusgrader, vi får se om isen på parabolen tinar. Gör den inte det tar det nog några veckor innan vi får tillbaka tvn, för det ska bli kallt ett tag, och jag ger mej inte upp på taket med all snö. Då missar vi Super Bowl på söndag, slutet på säsongen för amerikansk fotboll. Det brukar vi annars se på, även om det är mest för reklamens skull. Varje minut av reklam kostar miljoner dollar, så dom brukar satsa allt.

Christian går på bio med sina kompisar senare i kväll, så vi bestämde oss för gå också, och ser Taken, med Liam Neeson. Före det blir det lite äppelstrudel. Den sitter i ugnen, och jag körde just till affären och hämtade lite vaniljglass. Vi kunde inte bo mer praktiskt. Det tar ungefär två minuter att köra till Whole Foods där jag just var. Dom hade förresten vinprovning, det måste jag skaffa information om. Normalt handlar vi på Krogers, och det tar väl kanske fyra minuter att köra dit. Bilturen till jobbet tar mindre än fyra minuter. Bion vi ska till, som blev färdig efter vi flyttade hit, ligger tre minuter borta. Vi hade en jäkla tur när vi hittade det här huset. Nära till nästan allting, men ändå väldigt lugnt och undangömt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vi gratulerar till det lyckade husvalet. Det här vädret hör väl inte till vanligheten, men det verkar besvärligt att inte kunna använda dumburken. Ni får installera en värmeslinga i den.
PAPPA

Anonym sa...

hehe, du beskriver körtiden till allt ser jag.... 2 minuter i bil, är det ens värt bensinen ;-) ? (och ja, jag är bara avundsjuk, skulle gärna ta en bil till Coop istället för att sjava fram i en 20-30 minuter för att sen kånka hem allt med armar en decimeter längre för vartannat steg!)