måndag 3 november 2008

Washington D.C.

Min lilla resa till Washington DC häromveckan började inte på bästa viset. Min väckarklocka tyckte det var en bra morgon att strejka, så jag fick hoppa upp ur sängen, borsta tänderna, tvätta ansiktet, slänga på mej några kläder, och skynda mej till Dayton International Airport. Sprang genom parkeringen, fick gå före alla som stod i kön för ett senare plan, och hade jag varit fem minuter senare hade jag missat flygplanet. Eftersom jag är totalt ur form, gjorde dom 300 meter jag sprang att det inte kändes så bra att gå omkring i Washington. Gick ändå en hel del, och här är bilderna från dagen:



Svenska ambassaden vid Potomac River i Georgetown



Utsikt från svenska ambassaden



Bara en byggnad med klocka



Demonstranter framför Vita Huset



Vita Huset



Vita Huset



The Eisenhower Executive Office building



Gammalt framför nytt



Gata i Georgetown



Gata i Georgetown



The Washington Monument



Capitol Hill

Inga kommentarer: