lördag 22 november 2008

Vintern är här!

Och det känns som om vi inte hade mycket höst. En stor del av löven föll i stormen vi hade, och torkan vi har haft gjorde att resten av löven var så torra att det inte blev mycket färgprakt. Nåja, nästa år kanske. Räfsar sista resterna av löven i dag, om jag klarar av kylan. I natt blev det så kallt som -10, det är -5 på morgonen, men det ska bli ett par plusgrader senare. I måndags snöade det hela dagen, stundtals ordentligt, annars bara enstaka flingor, och allt smälte så fort det nådde marken.

5 kommentarer:

Bertil sa...

Det verkar som om dubbdäck är något nödvändigt, men i USA halkar ni väl omkring på vägarna?

Umepojk i Mason, Ohio sa...

Vi har inte snö tillräckligt länge för att ha dubbdäck. Tror inte ens det är lagligt. Byter inte ens till vinterdäck. SOm du sa halkar vi bara omkring, åtminstonde tills lastbilen kommer med salt, salt, massor av salt.

Bertil sa...

Och massor av rost alltså! Håll underredet rent!

Anonym sa...

har "pratat" med en av bloggarna om samma problem här i Sverige, de där stackars skåningarna som år efter år "drabbas" av den hemska vintern... de bor ju fortfarande i Sverige och jag blir lite frustrerad över alla larmrapporter i tidningarna om avåkningar o dödsolyckor o snökaos.... vinterdäck på, enkelt! men som sagt var, du befinner dig ju på en annan kontinent, andra lagar..

själv saknar jag Lappland, mina år där utan salt har satt sina spår, här i Umeå m sitt salt-klet, är tacksam över att jag inte har råd m bil, för vem tusan skulle ha råd att hålla undan rosten ? ;-)

Umepojk i Mason, Ohio sa...

var i Lappland