lördag 23 maj 2009

Precis vad Sverige behöver!

En till oinformerad röstare. Läste just hur en annan bloggare röstat i EU-valet. Efter att inte ha röstat i alla dessa år sen jag flyttade hit, fick jag plötsligt för mej att skicka in blanketten till valmyndigheten. Vet inte ens när nästa val händer, och har ju bara en någotsånär ide om hur det är att bo i Sverige. Kan ju inte rösta här, eftersom jag inte är amerikansk medborgare. Förresten borde jag väl bli det. Ville inte göra det förut, eftersom jag då måste ge upp mitt svenska medborgarskap. Nu ändrade ju Sverige lagen några år sen, så att man kan ha dubbelt medborgarskap.

Nu ska jag gå ut i trädgården och se vad jag kan göra. Ryggen gör fortfarande lite ont, men åtminstone är inte ryggmusklerna som hårda knutar längre.

3 kommentarer:

Bertil sa...

Jag har tidigare sänt ett mail till div bekanta om EU-röstning. Nu har ett ex. gått även till dig.
Hur svenskar i USA kan rösta har jag ingen aning om. Troligen måste du besöka legation eller konsulat.

Umepojk i Mason, Ohio sa...

man skickar det med posten

Bertil sa...

Den 7 juni röstar vi i Sverige, men kan givetvis förhandsrösta sedan en tid. Det är väl hög tid att skicka din röst om du bara vet vad du gör.