torsdag 28 augusti 2008

Rösta på Barack Obama! (själv kan jag ju inte rösta här)

Har inte blivit så mycket bloggande. Svärmor är på besök, så det blir mycket kortspel på kvällarna. Sen var det ju olympiad, med tv-kvällar till ett-tiden varje natt. Det blir säkert inte bättre när svärfar kommer i morgon, men jag har tagit ledigt från jobbet, så man kan ju sova lite senare.

Och nu The Democratic Convention. Undrar om man kan förstå hur stort det är att ha en svart kandidat om man inte bor i USA. Fantastiskt tal av Hillary Clinton, ännu bättre av Michelle Obama, och sen förstås Bill. Finns det nån bättre?

Sen är det förstås helt omöjligt att förstå hur opinionsundersökningarna kan visa så jämnt mellan Obama och McCain. Som nån har sagt, ’it’s impossible to underestimate the intelligence of the American public’. Det syns ännu tydligare här i Ohio. Bara ett exempel: för flesta Ohioaner verkar bibeln funka utomordentligt som historiebok. Vilket bland annat betyder att världen bara funnits i några tusen år, och att människor och dinosaurer levde tillsammans. Så Flintstones var baserat på verkligheten?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Karin Henriksson, SvD-korr. i USA skriver 4/9 om S Palin ..."reform inriktad politiker, motståndare till abort, utvecklingsläran och växthuseffekten."
Jag förstår inte!
Pappa

Umepojk i Mason, Ohio sa...

Det är inget att förstå. Jag bor i ett land som på många sätt befinner sej på stenåldern. Och som vill gå tillbaka i tiden!

Anonym sa...

Vad jag inte förstår är naturligtvis hur Palin kan kallas reforminriktad politiker!
Pappa

Umepojk i Mason, Ohio sa...

Du försöker analysera ett ologiskt system med logik. Över hälften av amerikanska folket leds av ett tänkande som kan jämföras med den av extrema muslimer, så helt utan logiskt tänkande är det. Som jag sa nyligen, det handlar om människor som tror att jorden är några tusen år, och att deras mänskliga förfäder levde tillsammans med dinosaurer.

Anonym sa...

Fasen också! Det är ju en svensk utrikeskorrespondent som säger det, vilket jag också skrev. Hur en sv. itrikeskorr. kan skriva så är fortf. obegripligt.