lördag 9 augusti 2008

Gammalt tänkande!

Man tänker fortfarande ofta på gammalt sätt. Sitter och slötittar på Tyskland-Nigeria i damfotboll från OS. Hör hur dom säger att det döms av en svenska. Domaren jag ser är asiatisk, så jag tänker att jag hört fel, och att en av linjedomarna måste vara svensk. Sen fokuserar dom kameran på henne, och dom säger hennes namn, Jenny Palmqvist. Och så tänker man, trots att jag har en väldigt internationell familj. Kusin Tomas har gift sej med en israelisk tjej, bor i Israel, och har just fått en son (måste dom verkligen klippa av förhuden? ouch!). Systerson Christian är gift med en brittisk tjej, och har nu flyttat tillbaka till Sverige efter en kort tid i England. Och jag här i Mason, Ohio, med två pojkar som har ungefär samma hudfärg som Henke Larsson. Och sen förstås Agneta och Evelina, morbror Eriks underbara tjejer, som borde fått mej att kunna tänka svenska när jag såg Jenny Palmqvist, som förresten gjort ett fint jobb med den här matchen. Har inte dömt sönder matchen som så många domare gjort, speciellt i herr-EM. Det verkar inte vara utan orsak hon dömde förra OS-finalen. Förlåt tjejer!

2 kommentarer:

The Hanssons sa...

Godmorgon

sitter här och läser bloggar till tonerna av ring så spelar vi. Jag har varit inne och kikat på Agnetas och Evelinas bloggar och dom var jättefina och underhållande så dom har jag addat till min favvolista.
den där kräftskiva ska väl gå av stapeln den 6 e kan jag säga efter att ha kollat kalendern på webbsidan. Ja, vi planerar att gå och njuta av kräftor. Kul om ni är där också.
ha en fortsatt bra helg....vi ska iväg och käka lunch på IKEA guuuuben och jag.

Anonym sa...

Hej kusin!
Det är inte alltid lätt att hänga med i det mångkulturella samhälle vi lever i, det vet jag själv precis lika bra som någon annan :). Har gjort samma misstag själv mååånga gånger. Tur att det är just det mångkulturella och alla olika nationaliteter som gör det så spännande att leva oavsett vilket land man lever i/kommer från. Stora kramar från mig till dig och din familj. Hälsa alla!
Kram Agge