fredag 1 augusti 2008

Passförnyelse

Upptäckte just att mitt svenska pass (och jag är inte amerikansk medborgare fast jag bott här sen 74) bara är giltigt till kommande februari, och inte till min födelsedag i augusti som jag trodde. Det betyder att jag måste ta mej till svenska konsulatet i New York. Med det nya svenska passet är det det enda stället i USA där man kan förnya det. Vore kul om man kunde göra det till en utflykt med frun. Får se om jobbet och finanserna tillåter.
Som tur är kan jag hämta det i Cleveland (3-4 timmar med bil) när det är klart.

1 kommentar:

The Hanssons sa...

Jupp...been there done that. Man får göra det till en liten mnisemester. Det trista är att man tvingas åka upp dit bara för att bekräfta information man redan skickat in via email, känns lite onödigt och det tar ca 20 minuter.

ha en bra helg