tisdag 24 februari 2009

Lite mer Alex Acuna, denna gång med diverse vänner

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ok, jag är ju Max-fan i grund o botten, red ju på K4 om du kommer ihåg det stora stallet i stan, gamla kavalleriregementet? Då fick jag alltid 15 kr av pappa på lördagarna, de skröt nämligen om att allt kostade under 14,95:- (känns som man är ganska gammal vid det här laget) så jag fick antingen mitt älskade skråååv eller en parisare m gurkmajonnäs och milkshake :-)

Frasse kom startade 1975 i Lule ( http://www.frasses.se/ och Max kom ju ungefär när jag föddes, dvs säga -68 give or take som years...

Hur länge sen var det sedan du var "hemma" här, stan växer ju så det knakar, bara på mina 3 år ute i lappmarken hade det hänt saker, mitt gamla Mariehem sväller över alla gränser tex... :-)

Anonym sa...

åsså sitter jag här o bara blir så fascinerad över internet (ingen fara, kommer över mig ibland då jag inser vidden av nätet ;-) jag lugnar mig snart hihi!)

jag älskade de gamla stallarna, o husen, finns väl kvar trots att inga hästar får vara där, Hippologum (http://www2.idrottonline.se/default.aspx?id=87596) är för mig en klen tröst fast det är en toppmodern anläggning...

o Bigges, bredvid Ica, vad den nu hette förut, på Renamrkstorget, där handlade vi också MEN de hade sååå äcklig saltgurka minns jag.. :-)

nu sitter jag här, i Umeå, och blir nostalgisk, så knepigt.. jag kan ju gotta mig i allt som faktiskt finns kvar i stället :-)