torsdag 14 augusti 2014

HJÄLP! Vilket parti ska jag rösta på? del 2.




Det är snart riksdagsval. Och jag kan inte bestämma mej för vilket parti jag ska rösta på.


Har gjort flera valkompasser med väldigt blandat och konstigt resultat.

Ge mej råd. Kortfattat. Men absolut inte SD, KD eller V. Antagligen inte heller FP eller FI. Definitivt inga pirater.



Jag läste just ett inlägg jag skrev för lite över fyra år sen, och jag måste medge att mitt tänkande har ändrats en hel del.
 


I dag står det mellan två partier, men jag kan ändra mej.

2 kommentarer:

Bertil sa...

Sossarna driver nära nog samma politik som Moderaterna d.v.s. nyliberal.
Vård och omsorg skall släkt, grannar och vänner stå för. Gamla pensionärer skall betala högre skatt än löntagare med Europas lägsta skatt. (Bara SD vill omedelbart rätta till detta!)
FP är faktiskt inte så dumt. De vill bl.a. återinföra värnplikten i ett nu oroligt Europa, där Putin rustar Ryssland och hotar allt grannskap.
De två blocken är egentligen båda omöjliga och då återstår SD. De är inte så farliga som de görs av massmedia och andra partier.
Det går också att rösta blankt.
Så ser jag på situationen.
Pappa och Mamma

Yvonne Waern sa...

Drabbade av värmeslag och skogsbrand, åskskurar och översvämningar, finns det bara ett val.
Du kan säkert lista ut vilket!
Det är INTE FP!