tisdag 4 maj 2010

Jävla Magnus!

Dvs Adductor Magnus. Det var han som spökade till det för Christian i fredags. Enligt hans terapeut ska han vara OK att springa på nästa tävling, som avgår på hemmaplan. Det blir en lång tävling, fast inte lika lång som förra fredagen. Det är Senior Night, vilket betyder att alla friidrottare som går sista året, presenteras tillsammans med sina föräldrar. Dessutom finns det risk för åska. Varje gång som blixtar ses inom 10 miles, måste tävlingen abrytas, och kan inte börja igen förrän det varit blixtfritt i en halv timme. Nåja meteorologerna här gissar ofta fel, så vi får se.

1 kommentar:

Bertil sa...

Jag känner Magnus mycket väl! Han kom 1946 på hösten under en plutonfälttävlan, som pågick i fyra dygn. Fria kriget skulle tillämpas och plutonen fick försörja sig med mat bäst den kunde i skogen. Jag gjorde misstaget att byta marschkängor, så att jag fick ett par med nya sulor. Det var sen höst och isigt och halt på skogsstigarna, så jag halkade ideligen omkull med 25 kg i ryggsäcken (kontrollvägt). 12 km fick vi bära en "sårad" kamrat på en bår vi själva måste fixa till. Hela sista dygnet djäklades Magnus.
Vår sjukvårdare hade redan avbrutit och jag kunde inte. Det skulle dra ner plutonens resultat för mycket. Sista dagen minns jag så väl. Vi sprang med full packning de sista kilometrarna och jag grinade och svor hela tiden av ilska och förfärlig smärta i ena ljumsken. Det gick ändå sedan fort över utan några men.