fredag 11 december 2009

Inlagd sill

Två burkar salt sill sitter i kylen. Totalt ca 12 kg. Det här året hade jag turen att få tag på fileer. Förra året var jag tvungen att starta med hel sill. Att rensa så mycket sill är inte precis mitt favoritgöra. Svårt att få bort silllukten. Enda nackdelen är att det inte blir nån glasmästarsill i år. Men det blir ju tillräckligt med olika sorters sill ändå. Svensk julskinka skulle frugan hämta när hon åker till Los Angeles om en dryg vecka. Nu provar vi i stället vad vi hittade på IKEA häromveckan. Vi får se.

3 kommentarer:

Anonym sa...

12 kilo, det är inte dåligt. Skall du förse hela Mason med julsill? Hur är det med lutfisk, finns det på Ikea? Knappast. Hälsa familjen.
Mamma

Anonym sa...

Ni måste älska sill i alla dess former, jag vet kommer ihåg så många olika sorter ni hade när vi var hos er. För min får jag avstå, känner av gallan. Ha det gott
Rosita

The Hanssons sa...

wooooow....12 kilo sill. låter spännande vill jag lova!!!!