onsdag 25 april 2007

Gamla jobbet

Har inte skrivit om sista dagen på gamla jobbet. Den dagen var inte så lätt. Förvånansvärt klarade jag mej hela dagen. Utan att gråta, dvs. Det kan jag inte precis säga om mitt Team. Till och med den tuffaste tjejen, hon med en kille som sitter i fängelse, ("man måste ha en kille som är stark") kunde inte hålla tårarna tillbaka. Många långa kramar. Jag fick en bok där alla hade skrivit. Såna har man ju sett förut - "Good luck at your new job!", osv. Den här var annorlunda. Det var nästan svårt att förstå att det var mej dom skrev om. Hade glömt så mycket som har hänt. Det var helt enkelt rörande att läsa hur många som sa att jag hade en stor del i deras framgång på jobbet, både dom som är kvar på avdelningen, och dom som har gått vidare till andra jobb. Den boken får en hedersplats på skrivbordet på nya jobbet. Om jag nånsin undrar varför jag är där, behöver jag bara läsa några sidor.

Inga kommentarer: