söndag 1 april 2007

Bilköp

I går skulle jag gå och köpa matvaror. På vägen till affären stannade jag på en bilfirma, för att skaffa mej en idee om vad som finns, prisläge, etc. 17 kör ju upp för körkort nästa vecka, och när jag åker till Mason veckan därefter, måste han ju ta sej till skolan på egen hand. Hans och 15s skola ligger ju på helt skilda håll. Då kom en försäljare förstås fram och ville hjälpa. Inte gick det heller att förklara att jag bara ville se mej omkring, och att jag inte var beredd att köpa. Det slutade med att jag for därifrån med en bil, en 2004 Nissan Sentra. Det är otroligt vilka siffror dom börjar med. Först skulle det bli $280 i 72 månader. Till slut blev det $200 i 60 månader. 17 ville gärna tro att det var hans bil, men han får nöja sej med Mazdan.

Inga kommentarer: