söndag 4 maj 2014

En morgon i paradiset



Den dagliga frukosten: kaffe med knäckebröd och ost

Lite morgontv

Kolla allt det viktiga i världen, dvs alla nya inslag på Facebook

Avisade frysen i garaget och gjorde en lista av vad som finns där

Planterade dragonört, timjan, lavender och rosmarin. Var förvånad att dragonörten från i fjol har överlevt vintern, liksom timjan, persilja och oregano. Salvian bekymrar jag mej aldrig för, och myntan växer ju som ogräs. Kan absolut inte förstå varför rabarberplantan inte klarade vintern. 

Lade till en chilipepparplanta och en tomatplanta till de fem tomatplantor som redan växer i källaren. Även om väderexperterna inte förespår några minusgrader den närmaste veckan, säger alla trädgårdsexperter att tidigaste datumet att plantera dem ute är den 15 maj.

Nu går jag ut och ser vad annat jag kan klara av i dag.

1 kommentar:

Bertil sa...

"Kolla allt det viktiga i världen, dvs alla nya inslag på Facebook"?
Jag förstår att du skojar. Om inte är vi alla illa ute. Jag tittar ju normalt inte i FB, men för någon vecka sedan gick jag igenom fjolleriet från mina vänner. Det tog lång helt bortkastad tid och skall inte upprepas i första taget.