fredag 24 februari 2012

Prinsessnamnet


OK. Så jag förstår väl varför alla svenska tidningar hade prinsessfödelsen som topprubrik. Men hur i hellskotta kan det vara sån debatt om det nyfödda barnets namn?

Rubriker från tidningarna:

“Nattklubbsdrottning.”

“Låter som en bakelse.” (Det blir säkert en. Det finns väl en Viktoriabakelse?)

“Olämpligt kunganamn.” (Ja, för en kung vore det väl ganska olämpligt)

“Kan hjälpa republikaner.” (Javisst, för hur kan man vara monarkist om drottningen heter Estelle?)

“Olämpligt.”

“Låter som ett chipsmärke.”

“Historiker oeninga om namnet är lämpligt.” (Har inte historiker bättre saker att debattera?)

Åminstone verkar kommentarerna från gemene man mer balanserade.

Till tidningsredaktörerna säger jag bara GET A LIFE!

4 kommentarer:

Bertil sa...

Det finns så många konstiga människor. Inte minst bland journalister.

Kerstins foto sa...

Ja det blev ett himla liv runt de där namnen. Allt som kan ge rubriker och därmed pengar till tidningarna mjölkar man lite extra. Undrar hur många dagar det ska pågå? Tidningarna innehåller knappt några andra nyheter.
Tack för att du hjälper till att hålla koll på den lilla "missen" som härjar på bloggen. Jag anmälde henne igår kväll och i morse var det svartvita fotot borttaget. Får se hur länge det varar. Jag såg att chatten plockades bort, själv skrev jag aldrig nåt där, jag lämnade bara kommentarer men det har hon satt stopp för nu också. Så jag går direkt till bloggportalen nu, varje gång hon lägger upp en av mina bilder blir hon anmäld. Det är bara så trist att behöva lägga energi på sånt här.
Hoppas att du får en fin helg och tack för att följer min blogg. :)

The Hanssons sa...

ja man blir trött. Estellle är ett bra prinsessnamn tycker jag och så är det med det. man önskar att livet kan få gå vidare...Det är trots allt bara ett namn ....

Rantamor sa...

Ja vilket liv det är om lilla sessan och hennes namn, tycker det var bra av föräldrarna att ta ett alldeles eget namn å inget ärvt gamalt skit.
Blev så glad när jag läste på Kerstins blogg att du hjälper henne med den där förskräckliga människan som snor hennes foton.
Dumpuppa är va hon är.
Och Kerstin tappar ju som hon skrev så mycket energi på att hålla på å anmäla hela tiden...
Ja d finns många galna människor..
Och Kerstin ÄR så duktig i sitt fotande...

Tjingelingen från Nordmaling.