tisdag 19 april 2011

Trädgårdsarbete

Det regnar. Och åskar. Och ska fortsätta hela veckan. Inget arbete i trädgården. Så jag visar lite av vad jag gjort de senaste två säsongerna.

Hela baksidan av vår tomt sluttar. När jag skulle fixa en liten plats för grönsaker måste jag bygga upp det lite. Så här såg det ut när jag började.

Halvfärdigt:

Så här såg det ut senare, när grönsakerna började komma upp.


Man måste ha hallonbuskar. Det tycker jag. Så jag planterade två rader. På en sluttning. Dumt. Funkar inte bra. Så jag byggde det här. Vilket betydde att alla hallonplantor planterades om, så fjolårets skörd blev inte så bra. Jag har inget foto på hur det såg ut före.

Så här såg det ut senare på säsongen. Potatisblasten är nästan like hög som hallonbuskarna:

Så här såg det ut på framsidan av huset ett par veckor sen. Extra fult, eftersom jag grävt upp några plantor, och grävt bort jord för att lägga ner cementplattorna i förgrunden.


Nu ser det ut så här. Det blir bättre när allt växer upp.

Så varför använder jag sånt här timmer? Det är billigt. 2 dollar för 2.5 meter.

3 kommentarer:

Bertil sa...

Jag har en hel del som behöver göras på tomten. Här om dagen hade jag fem man från något som heter "Resurscentrum" här och räfsade det som förhoppningsvis småningom kan kallas gräsmatta. Vet inte ännu vad det kommer att kosta?

Bertil sa...

Glömde säga att det där blir riktigt fint. Vad du kan! Märkte inte så våldsamt mycket av det innan du flyttade. Det var väl egentligen bara när du rensade morotslandet åt Petrus. Det gjordes grundligt.

Magdalena and Co in US sa...

Jag tycker det är tvärsvårt att hitta bra virke här. Har alltid tyckt om att bygga saker och är van med bra trä hemifrån. Vilken byggmarknad handlar du från? Varken Lowes eller Home Depot tycker jag har bra trä. Dyrt dessutom
Magdalena oxå i Ohio som längtar efter att snickra