tisdag 6 april 2010

Ljumskbråck

1997 opererades jag för ljumskbråck på vänstersidan. Jag hade så otroligt on efteråt, att det bara inte går att bekriva. I dag var det dags för andra sidan, och jag hade fått veta att dom numera använder titthål. Jag hoppades förstås att det skulle göra det mycket lindrigare. Så kunde det inte bli, eftersom jag dessutom behövde en navelbråcksoperation. Jag såg minst sagt inte fram emot det hela.

När jag vaknade efter operationen, kunde jag nästan inte tro hur det kändes. Visst gjorde det ont, men inget i närheten av hur det var den första gången. Jag kan sätta mej ned, stå upp, gå, gå uppför och nedför trappor, allt utan hjälp. Ja, lite hjälp får jag av Percoset. Jag får inte lyfta nåt över 4 kg i sex veckor. Har därför jobbat nonstop i trädgården i två veckor. Återkommer med bilder. Jag klarar också av att gå och see Christian springa i morgon. Återkommer också om detta.

1 kommentar:

Erik sa...

Hoppas det gick bra med din operation.
Själv gjorde jag en lyckad helrenovering för ett par veckor sen.