söndag 7 januari 2007

Back to the salt mine!

Slut med helger, tillbaka till vanliga livet. 15 hade första basketballmatchen för säsongen i går. Dom vann med ca 20 poäng. Dom borde ta mästerskapet i ligan, bara dom inte blir för självsäkra.Kunde själv inte se matchen, eftersom jag inte kunde komma loss från jobbet. Sjukförsäkringsbranchen är kaotisk varje januari, med grupper som byter bolag, villkorsförändringar etc. Väntar fortfarande på formellt besked om Ohio, och jag skyndar inte på det. Vårt liv blir ju lättare ju närmare det blir till sommaren.

17 flyger till Carleton College nästa lördag för ett tredarsbesök. Undrar hur han reagerar på vädret i Minnesota? Annars håller han fortfarande på med ansökningar. En del skulle vara inne i mitten på december, en hel del 1/1, och resten den 15 januari. Han väntar naturligtvis till sista minuten., och det är stor skillnad på ansökningarna till skolorna som står högst på hans önskelista jämfört med resten. Man kan ju bara tjata så mycket.

Frun ska preliminärt börja jobba igen den 29 januari, men eftersom inget egentligen har ändrats, har jag svårt att se hur det ska funka.

I morgon blir det gul ärtsoppa, eftersom jag måste göra av med resterna från julskinkan, och jag blir nog den enda som äter den. Behöver ju inte bekymra mej om lunch till jobbet i några dagar, precis som jag åt julskinka med potatis och rödbetor tre dagar i sträck.

Hoppas att alla bekanta och obekanta får ett underbart, händelserikligt (eller lugnt, om det är det ni vill) 2007!

Inga kommentarer: